Ennek tényét a jobb felső sarokban jelzi a szerver.
Beazonosítottam a "kalózkodást", megszüntettem.
Hogyan törlődik az üzenet, hogyan tudok meg részleteket az eseményről?
A szerver rendszeresen elfelejti, hogy aktiválva van és csak úgy lehet újra aktiválni ha itt a sulix.hu oldalon kiveszem a pipát kézzel. Mi ennek az oka?
Iskolánkban már jó ideje sulixerver megy, az egész épületet az látja el nettel is és az informatika teremben lévő gépek tartományban vannak,minden tanulónak van saját felh.neve jelszóval.
Kialakításra került egy új terem laptopokkal és szeretném azokat is tartományba venni,de valami miatt nem tudom. Windows 10 Enterprise op. rendszer lenne a gépeken.
Ugyanúgy végig zongoráztam mindent,mint a informatika teremben, tartományban lévő gépekkel,de mégsem megy.
Tudnátok segíteni,hogy mi lehet a probléma?
Nagyon szépen köszönöm!
Érdekelne az Active Directory része a dolognak.
A PDF-ben olvastam,hogy már tud ilyet a SuliXerver,csak telepíteni kell az egyik tartományba vett gépre. Ez meg is történt.
Ha jól értelmeztem, a SuliXerver felületén be kell állítani ehhez a tartományvezérlőt.
Jelenleg nálunk a következő van beállítva:
Tartományvezérlő (NT4 típusú): ezen a SuliXerveren fut
Elegendő átállítani ezt arra, hogy átkapcsolás AD típusúra?
Amennyiben igen,akkor nem lesz semmi következménye a rendszerre nézve, csak annyi,hogy tudom már használni az Active Directory-t?
Azért kérdezem,mert nálunk a SuliXerver látja el az egész intézményt internettel, hálózati meghajtók és nyomtatók vannak a rendszeren,28 gép tartományban van, minden eszköznek fix ip címet ad ki a beregisztrált MAC cím alapján, és az kellemetlen lenne,ha valami összedőlne a rendszerben.
Az átkapcsolás AD típusúra elvégzi a kívánt változtatásokat.
Azonban az átkapcsolás hosszú ideig tarthat, utána pedig érdemes alaposan letesztelni a tartományban lévő gépek hálózati funkcióit, mielőtt a felhasználók elkezdik használni. Ezért javasoljuk az átkapcsolást előre bejelentett karbantartási időben elvégezni, úgy, hogy maradjon idő tesztelésre is.
Amennyiben további kérdése van ezzel kapcsolatban, kérjük vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
Sziasztok! Tegnap reggel frissítettem a szervert, azóta nem tudok belépni a kezelőfelületen. A felhasználót és a jelszót megtudom adni aztán csak egy üres lap. A szerver működik.
Windows rendszereken, SuliXAgent-en keresztüli használattal hogyan érhető el az Active Class? Korábban még nem használtuk a szolgáltatást.
A Program Files könyvtárban megtaláltam az ide vonatkozó Active Class mappát, ám az "activeclass_launcher.exe" indításakor "Fatal Error! - Failed to execute script activeclass" hibát ír ki, a sima "activeclass.exe" futtatásánál pedig a következő hibaüzenet fogad: "Lehetetlen a hitelesítés - Nem találhatóak vagy már lejártak a hitelességet érvényesítő kulcsok. Kérem hozzon létre új hitelesítő kulcsokat a SuliX Active Class Management Konzol segítségével. A SuliX Active Class Management Konzol segítségével választhat más azonosítási eljárások közül. Nem megfelelő azonosítási eljárás esetében a SuliX Active Class nem fog megfelelően működni."
Hol találom az Active Class Management Konzol-t? Mi a teendő?
Üdvözlettel:
Varga Péter D.
Székesfehérvári Bory Jenő Általános Iskola
Arra szeretnék választ kapni, hogy hogyan tudom a felhasználók home könyvtárában lévő Export, Import mappák és a home/Megosztások mappában található hivatkozások (felhasználók általi) törlését és átnevezését tiltani 3.5.4-es sulixerver alatt.
Van arra lehetőség, hogy a saját munkahelyemen telepítem, konfigurálom a szervert? Majd átviszem másik iskolába, ott beállítom az ott érvényes IP-t, átjárót?
Tisztelt Support!
Seretnénk tartományba léptetni 30db gépet melyen win 10 1703 enterprise van telepítve.
sajnos a mappák nem jelennek meg.
win 10 1511-es rendszeren tökéletesen működik.
Mi lehet a probléma.
Üdvözlettel:
Révfy Tamás
Tisztelt Support!
Iskolánk kapott egy új szervert. A jelenlegin sulixerver fut.Ha törlöm az aktiválást akkor
tudom e még használni, ameddig a másik elkészül?
Üdvözlettel: Tamás
Van lehetőség a sulix szerveren olyasmi windows frissítési szolgáltatást futtatni, mint a windows server update services? Ha igen, mi a neve és bonyolult beállítani?
Jelenleg sajnos nincs lehetőség a SuliXerveren központi Windows frissítés szolgáltatást futtatni.
Terveink között szerepel, hogy a jövőben ilyen szolgáltatást beépítsünk, de ezzel kapcsolatban még konkrétumot nem tudunk mondani.
Érdeklődni szeretnék elsősorban azoktól az intézményektől, ahol windows 10 operációs rendszerekkel használják a sulixerver szolgáltatásait. A tartományi profilok működésével megvannak elégedve?
A villámsújtotta, féllábon álló szerveremet szeretném nyáron lecserélni.
Kell ehhez új regkódot igényelnem?
Melegváltás lenne, amikor az új már rendben, akkor kapcsolnám ki a régit és tenném a helyére az újat.
Ma a második szerveremen is abba ütköztem, hogy nem tudom a Win10 munkaállomásokat klónozni.
Az alábbi képen látható a képernyő: https://photos.app.goo.gl/eYq5qZaSXBdKSStB7
Nem regisztrált kliensek esetében engedélyezve a telepítés.
Holnap egy virtuális gépen megpróbálom. Képernyőmentés miatt.
https://photos.app.goo.gl/PhRLe7rG2wyHWZJFA
Ez a fotó az első helyszínen készült. 18 gépet klónoztam. Majd néhány nap múlva, ez az üzenet fogadott, a 19. ugyanolyan géppel.
Tisztelt Fórumozók! Sulix szerverhez kapcsolódó windows 10-es munkaállomásaink némelyike áramkimaradás miatt nem működik. Próbáltam a szerverre való klónozást, de sikertelenül, hisz ezek a gépek korábban már tartományba lettek véve. Szeretnék kérni ennek megoldására valami hasznos tanácsot.
Kedves Enikő,
klónozás után kihúzzuk az ethernet (utp) kábelt a gépből, kiléptetjük a gépet a tartományból, átnevezzük, majd újra tartományba léptetjük.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.
Tisztelt Support!
UEFI bios-os gépeknél nem tudom klónozni a gépet. Nem látom a kék felületet, ahol a másolatot lehet készíteni. Ebben kérnék segítséget. Tisztelettel: Enikő
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.
Tisztelt Support!
Ennek tényét a jobb felső sarokban jelzi a szerver.
Beazonosítottam a "kalózkodást", megszüntettem.
Hogyan törlődik az üzenet, hogyan tudok meg részleteket az eseményről?
Köszönettel:
Torma Sándor
Kedves Sándor,
az üzenet magától eltűnik ha megszűnik az ütközés.
Részleteket úgy kaphat ha az egeret az üzenet fölé viszi.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Köszönöm szépen!
Tisztelt support!
Milyen opciók vannak, ha két internet kapcsolatunk van? Összefűzhetőek vagy csak termenként megoszthatóak?
Erről a témáról részletes leírást az Adminisztrátori kézikönyv "10.1 Több internetkapcsolat kezelése" részében talál:
http://sulix.hu/dokumentumok/SuliXerver_Adminisztr%C3%A1tori_K%C3%A9zik%...
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tisztelt Support!
A szerver rendszeresen elfelejti, hogy aktiválva van és csak úgy lehet újra aktiválni ha itt a sulix.hu oldalon kiveszem a pipát kézzel. Mi ennek az oka?
Üdvözlettel:
Flekács Ádám
Kedves Ádám,
a problémára nyitottam hibajegyet.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Sziasztok!
Iskolánkban már jó ideje sulixerver megy, az egész épületet az látja el nettel is és az informatika teremben lévő gépek tartományban vannak,minden tanulónak van saját felh.neve jelszóval.
Kialakításra került egy új terem laptopokkal és szeretném azokat is tartományba venni,de valami miatt nem tudom. Windows 10 Enterprise op. rendszer lenne a gépeken.
Ugyanúgy végig zongoráztam mindent,mint a informatika teremben, tartományban lévő gépekkel,de mégsem megy.
Tudnátok segíteni,hogy mi lehet a probléma?
Nagyon szépen köszönöm!
Kedves hheteny,
a segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Köszönöm,már közben sikerült megoldani!
Tisztelt Cím!
Érdekelne az Active Directory része a dolognak.
A PDF-ben olvastam,hogy már tud ilyet a SuliXerver,csak telepíteni kell az egyik tartományba vett gépre. Ez meg is történt.
Ha jól értelmeztem, a SuliXerver felületén be kell állítani ehhez a tartományvezérlőt.
Jelenleg nálunk a következő van beállítva:
Tartományvezérlő (NT4 típusú): ezen a SuliXerveren fut
Elegendő átállítani ezt arra, hogy átkapcsolás AD típusúra?
Amennyiben igen,akkor nem lesz semmi következménye a rendszerre nézve, csak annyi,hogy tudom már használni az Active Directory-t?
Azért kérdezem,mert nálunk a SuliXerver látja el az egész intézményt internettel, hálózati meghajtók és nyomtatók vannak a rendszeren,28 gép tartományban van, minden eszköznek fix ip címet ad ki a beregisztrált MAC cím alapján, és az kellemetlen lenne,ha valami összedőlne a rendszerben.
Válaszukat nagyon szépen köszönöm!
Kedves hheteny,
Az átkapcsolás AD típusúra elvégzi a kívánt változtatásokat.
Azonban az átkapcsolás hosszú ideig tarthat, utána pedig érdemes alaposan letesztelni a tartományban lévő gépek hálózati funkcióit, mielőtt a felhasználók elkezdik használni. Ezért javasoljuk az átkapcsolást előre bejelentett karbantartási időben elvégezni, úgy, hogy maradjon idő tesztelésre is.
Amennyiben további kérdése van ezzel kapcsolatban, kérjük vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Sziasztok! Tegnap reggel frissítettem a szervert, azóta nem tudok belépni a kezelőfelületen. A felhasználót és a jelszót megtudom adni aztán csak egy üres lap. A szerver működik.
Üdv:
Sűrű László
Kedves László,
kérem indítsa újra a szervert.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Köszönöm!
Megoldódott.
Üdv:
Sűrű László
Tisztelt Fórum!
Windows rendszereken, SuliXAgent-en keresztüli használattal hogyan érhető el az Active Class? Korábban még nem használtuk a szolgáltatást.
A Program Files könyvtárban megtaláltam az ide vonatkozó Active Class mappát, ám az "activeclass_launcher.exe" indításakor "Fatal Error! - Failed to execute script activeclass" hibát ír ki, a sima "activeclass.exe" futtatásánál pedig a következő hibaüzenet fogad: "Lehetetlen a hitelesítés - Nem találhatóak vagy már lejártak a hitelességet érvényesítő kulcsok. Kérem hozzon létre új hitelesítő kulcsokat a SuliX Active Class Management Konzol segítségével. A SuliX Active Class Management Konzol segítségével választhat más azonosítási eljárások közül. Nem megfelelő azonosítási eljárás esetében a SuliX Active Class nem fog megfelelően működni."
Hol találom az Active Class Management Konzol-t? Mi a teendő?
Üdvözlettel:
Varga Péter D.
Székesfehérvári Bory Jenő Általános Iskola
Kedves Péter,
az Active Class Windows rendszeren történő használatáról készítettünk egy Tudásbázisbejegyzést, amit itt ér el:
https://sulix.hu/tudasbazis/windows-rendszerek-beallitasa-az-active-clas...
Amire figyelni kell:
Amennyiben ez sem segít, kérjük forduljon a SuliX Terméktámogatáshoz.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tisztelt Fórum!
Arra szeretnék választ kapni, hogy hogyan tudom a felhasználók home könyvtárában lévő Export, Import mappák és a home/Megosztások mappában található hivatkozások (felhasználók általi) törlését és átnevezését tiltani 3.5.4-es sulixerver alatt.
Üdv. Bácskay Zoli
Sziasztok!
Van arra lehetőség, hogy a saját munkahelyemen telepítem, konfigurálom a szervert? Majd átviszem másik iskolába, ott beállítom az ott érvényes IP-t, átjárót?
Köszönettel:
Torma Sándor
Kedves Sándor,
igen, megoldható.
Ha a beállításban segítségre van szüksége kérem vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
Sulix Support Csapat
Köszönöm szépen!
Tisztelt Support!
Seretnénk tartományba léptetni 30db gépet melyen win 10 1703 enterprise van telepítve.
sajnos a mappák nem jelennek meg.
win 10 1511-es rendszeren tökéletesen működik.
Mi lehet a probléma.
Üdvözlettel:
Révfy Tamás
Kedves Tamás,
a problémára nyitottam hibajegyet.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tisztelt Support!
Érdeklődnék, hogy a 2018-as évben terveznek-e sulix-os workshop-okat. Engem a SuliX-WKS 104 és SuliX-WKS 105 érdekelne.
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István
Tisztelt Support!
Iskolánk kapott egy új szervert. A jelenlegin sulixerver fut.Ha törlöm az aktiválást akkor
tudom e még használni, ameddig a másik elkészül?
Üdvözlettel: Tamás
Kedves Tamás!
Erre a kérdésre a konkrét eset ismeretében tudunk csak válaszolni, ezért kérjük vegye fel a kapcsolatot a terméktámogatással.
Van lehetőség a sulix szerveren olyasmi windows frissítési szolgáltatást futtatni, mint a windows server update services? Ha igen, mi a neve és bonyolult beállítani?
Kedves Nagytatos!
Jelenleg sajnos nincs lehetőség a SuliXerveren központi Windows frissítés szolgáltatást futtatni.
Terveink között szerepel, hogy a jövőben ilyen szolgáltatást beépítsünk, de ezzel kapcsolatban még konkrétumot nem tudunk mondani.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tiszteletem!
Érdeklődni szeretnék elsősorban azoktól az intézményektől, ahol windows 10 operációs rendszerekkel használják a sulixerver szolgáltatásait. A tartományi profilok működésével megvannak elégedve?
Üdvözletem!
A legutóbbi frissítés (és újraindítás) óta a kezelőfelületen nem frissülnek a rendszerstatisztikák. Tud valaki valami megoldást rá?
Úgy tűnik magammal beszélgetek...
Szóval köszönjük a legutóbbi update-et, de sajnos nem oldott meg mindent, mert a rendszerstatisztikákban még mindig nem frissül minden rendesen.
Ha esetleg érdekel valakit, melyikek ezek, az kérdezzen bátran, talán válaszolok...
Elnézést, frissül minden rendesen ahogy kell.
Kedves Gyurci73!
Köszönjük a visszajelzéseket és örülünk, hogy a frissítés megoldotta a felmerült problémát.
Érdemes tudni, hogy a fórumon is szoktunk válaszolni, de a kommunikáció sokkal hatékonyabb, ha közvetlen nekünk ír.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Sziasztok!
A villámsújtotta, féllábon álló szerveremet szeretném nyáron lecserélni.
Kell ehhez új regkódot igényelnem?
Melegváltás lenne, amikor az új már rendben, akkor kapcsolnám ki a régit és tenném a helyére az újat.
Köszönöm szépen, előre is, a segítséget!
Kedves Krampusz65,
a problémára nyitottam hibajegyet.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Sziasztok!
Ma a második szerveremen is abba ütköztem, hogy nem tudom a Win10 munkaállomásokat klónozni.
Az alábbi képen látható a képernyő:
https://photos.app.goo.gl/eYq5qZaSXBdKSStB7
Nem regisztrált kliensek esetében engedélyezve a telepítés.
Holnap egy virtuális gépen megpróbálom. Képernyőmentés miatt.
Üdvözlettel:
Torma Sándor
https://photos.app.goo.gl/PhRLe7rG2wyHWZJFA
Ez a fotó az első helyszínen készült. 18 gépet klónoztam. Majd néhány nap múlva, ez az üzenet fogadott, a 19. ugyanolyan géppel.
A közhálós switch kiiktatásával, helyreállt a rend. :)
Kedves Krampusz65,
köszönjük a visszajelzést!
Jónapot
Tegnap telepítettem a szervert de nem tudok rá belépni távolról a https://sulixerver.bolyai.hu címen se a https://sulixerer címen
Kedves slab,
hibajegyben kezeljük a problémát.
--
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tisztelt Fórumozók! Sulix szerverhez kapcsolódó windows 10-es munkaállomásaink némelyike áramkimaradás miatt nem működik. Próbáltam a szerverre való klónozást, de sikertelenül, hisz ezek a gépek korábban már tartományba lettek véve. Szeretnék kérni ennek megoldására valami hasznos tanácsot.
Kedves Enikő,
klónozás után kihúzzuk az ethernet (utp) kábelt a gépből, kiléptetjük a gépet a tartományból, átnevezzük, majd újra tartományba léptetjük.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Tisztelt Support!
UEFI bios-os gépeknél nem tudom klónozni a gépet. Nem látom a kék felületet, ahol a másolatot lehet készíteni. Ebben kérnék segítséget. Tisztelettel: Enikő
Kedves Enikő,
ki kell kapcsolni az uefi-t.
A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.
Üdvözlettel
SuliX Support Csapat
Oldalak