SuliXerver jellemzői

196 tartalom / 0 új
Utolsó bejegyzés
Krampusz65
DHCP szerver ütközés

Tisztelt Support!

Ennek tényét a jobb felső sarokban jelzi a szerver.
Beazonosítottam a "kalózkodást", megszüntettem.
Hogyan törlődik az üzenet, hogyan tudok meg részleteket az eseményről?

Köszönettel:
Torma Sándor

SuliX
DHCP szerver ütközés

Kedves Sándor,

az üzenet magától eltűnik ha megszűnik az ütközés.
Részleteket úgy kaphat ha az egeret az üzenet fölé viszi.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

Krampusz65
Köszönöm szépen!

Köszönöm szépen!

Beneg
Két internet kapcsolat "összefűzése"

Tisztelt support!

Milyen opciók vannak, ha két internet kapcsolatunk van? Összefűzhetőek vagy csak termenként megoszthatóak?

SuliX
Két internet kapcsolat "összefűzése"

Erről a témáról részletes leírást az Adminisztrátori kézikönyv "10.1 Több internetkapcsolat kezelése" részében talál:

http://sulix.hu/dokumentumok/SuliXerver_Adminisztr%C3%A1tori_K%C3%A9zik%...

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

iskolaharsany
Aktiválási probléma

Tisztelt Support!

A szerver rendszeresen elfelejti, hogy aktiválva van és csak úgy lehet újra aktiválni ha itt a sulix.hu oldalon kiveszem a pipát kézzel. Mi ennek az oka?

Üdvözlettel:
Flekács Ádám

SuliX
Kedves Ádám,

Kedves Ádám,

a problémára nyitottam hibajegyet.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

hheteny
Windows 10 tartományba léptetése

Sziasztok!

Iskolánkban már jó ideje sulixerver megy, az egész épületet az látja el nettel is és az informatika teremben lévő gépek tartományban vannak,minden tanulónak van saját felh.neve jelszóval.
Kialakításra került egy új terem laptopokkal és szeretném azokat is tartományba venni,de valami miatt nem tudom. Windows 10 Enterprise op. rendszer lenne a gépeken.
Ugyanúgy végig zongoráztam mindent,mint a informatika teremben, tartományban lévő gépekkel,de mégsem megy.

Tudnátok segíteni,hogy mi lehet a probléma?
Nagyon szépen köszönöm!

SuliX
Windows 10 tartományba léptetése

Kedves hheteny,

a segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

hheteny
Windows 10 tartományba léptetése

Köszönöm,már közben sikerült megoldani!

hheteny
Active Directory kérdés

Tisztelt Cím!

Érdekelne az Active Directory része a dolognak.
A PDF-ben olvastam,hogy már tud ilyet a SuliXerver,csak telepíteni kell az egyik tartományba vett gépre. Ez meg is történt.
Ha jól értelmeztem, a SuliXerver felületén be kell állítani ehhez a tartományvezérlőt.
Jelenleg nálunk a következő van beállítva:
Tartományvezérlő (NT4 típusú): ezen a SuliXerveren fut
Elegendő átállítani ezt arra, hogy átkapcsolás AD típusúra?
Amennyiben igen,akkor nem lesz semmi következménye a rendszerre nézve, csak annyi,hogy tudom már használni az Active Directory-t?
Azért kérdezem,mert nálunk a SuliXerver látja el az egész intézményt internettel, hálózati meghajtók és nyomtatók vannak a rendszeren,28 gép tartományban van, minden eszköznek fix ip címet ad ki a beregisztrált MAC cím alapján, és az kellemetlen lenne,ha valami összedőlne a rendszerben.

Válaszukat nagyon szépen köszönöm!

SuliX
Active Directory kérdés

Kedves hheteny,

Az átkapcsolás AD típusúra elvégzi a kívánt változtatásokat.

Azonban az átkapcsolás hosszú ideig tarthat, utána pedig érdemes alaposan letesztelni a tartományban lévő gépek hálózati funkcióit, mielőtt a felhasználók elkezdik használni. Ezért javasoljuk az átkapcsolást előre bejelentett karbantartási időben elvégezni, úgy, hogy maradjon idő tesztelésre is.

Amennyiben további kérdése van ezzel kapcsolatban, kérjük vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

NLAI
frissités

Sziasztok! Tegnap reggel frissítettem a szervert, azóta nem tudok belépni a kezelőfelületen. A felhasználót és a jelszót megtudom adni aztán csak egy üres lap. A szerver működik.

Üdv:
Sűrű László

SuliX
frissítés

Kedves László,

kérem indítsa újra a szervert.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

NLAI
Köszönöm!

Köszönöm!

Megoldódott.

Üdv:

Sűrű László

BJAdmin
Active Class használata

Tisztelt Fórum!

Windows rendszereken, SuliXAgent-en keresztüli használattal hogyan érhető el az Active Class? Korábban még nem használtuk a szolgáltatást.
A Program Files könyvtárban megtaláltam az ide vonatkozó Active Class mappát, ám az "activeclass_launcher.exe" indításakor "Fatal Error! - Failed to execute script activeclass" hibát ír ki, a sima "activeclass.exe" futtatásánál pedig a következő hibaüzenet fogad: "Lehetetlen a hitelesítés - Nem találhatóak vagy már lejártak a hitelességet érvényesítő kulcsok. Kérem hozzon létre új hitelesítő kulcsokat a SuliX Active Class Management Konzol segítségével. A SuliX Active Class Management Konzol segítségével választhat más azonosítási eljárások közül. Nem megfelelő azonosítási eljárás esetében a SuliX Active Class nem fog megfelelően működni."
Hol találom az Active Class Management Konzol-t? Mi a teendő?

Üdvözlettel:
Varga Péter D.
Székesfehérvári Bory Jenő Általános Iskola

SuliX
Active Class használata

Kedves Péter,

az Active Class Windows rendszeren történő használatáról készítettünk egy Tudásbázisbejegyzést, amit itt ér el:

https://sulix.hu/tudasbazis/windows-rendszerek-beallitasa-az-active-clas...

Amire figyelni kell:

  • Javasoljuk, hogy legyen telepítve a SuliX Agent
  • A tanári gépet meg kell jelölni tanári gépként (SuliXerver webes Adminisztrációs felület -> Hálózat -> Termek kezelése)
  • Le kell generálni az ActiveClass kulcsokat (SuliXerver webes Adminisztrációs felület -> Hálózat -> Termek kezelése)
  • Ezeket a lépéseket követően javasolt a tanári gép egyszeri újraindítása. Ezután az ActiveClass alkalmazás elérhetővé válik.

Amennyiben ez sem segít, kérjük forduljon a SuliX Terméktámogatáshoz.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

bacskayzoltan
Törlés vagy átnevezés tiltása

Tisztelt Fórum!

Arra szeretnék választ kapni, hogy hogyan tudom a felhasználók home könyvtárában lévő Export, Import mappák és a home/Megosztások mappában található hivatkozások (felhasználók általi) törlését és átnevezését tiltani 3.5.4-es sulixerver alatt.

Üdv. Bácskay Zoli

bsztgy
Telepítés másik iskolának

Sziasztok!

Van arra lehetőség, hogy a saját munkahelyemen telepítem, konfigurálom a szervert? Majd átviszem másik iskolába, ott beállítom az ott érvényes IP-t, átjárót?

Köszönettel:
Torma Sándor

SuliX
Telepítés másik iskolának

Kedves Sándor,

igen, megoldható.

Ha a beállításban segítségre van szüksége kérem vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

Sulix Support Csapat

bsztgy
Telepítés másik iskolának

Köszönöm szépen!

tomek08
win 10 tartományba léptetése

Tisztelt Support!
Seretnénk tartományba léptetni 30db gépet melyen win 10 1703 enterprise van telepítve.
sajnos a mappák nem jelennek meg.
win 10 1511-es rendszeren tökéletesen működik.
Mi lehet a probléma.
Üdvözlettel:
Révfy Tamás

SuliX
win 10 tartományba léptetése

Kedves Tamás,

a problémára nyitottam hibajegyet.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

pavaistvan
workshop

Tisztelt Support!

Érdeklődnék, hogy a 2018-as évben terveznek-e sulix-os workshop-okat. Engem a SuliX-WKS 104 és SuliX-WKS 105 érdekelne.

Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

tomek08
aktiválás

Tisztelt Support!
Iskolánk kapott egy új szervert. A jelenlegin sulixerver fut.Ha törlöm az aktiválást akkor
tudom e még használni, ameddig a másik elkészül?
Üdvözlettel: Tamás

SuliX
aktiválás

Kedves Tamás!
Erre a kérdésre a konkrét eset ismeretében tudunk csak válaszolni, ezért kérjük vegye fel a kapcsolatot a terméktámogatással.

nagytatos
WSUS

Van lehetőség a sulix szerveren olyasmi windows frissítési szolgáltatást futtatni, mint a windows server update services? Ha igen, mi a neve és bonyolult beállítani?

SuliX
Windows központi frissítése

Kedves Nagytatos!

Jelenleg sajnos nincs lehetőség a SuliXerveren központi Windows frissítés szolgáltatást futtatni.
Terveink között szerepel, hogy a jövőben ilyen szolgáltatást beépítsünk, de ezzel kapcsolatban még konkrétumot nem tudunk mondani.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

rjy08
sulixerver win10 állomásokkal

Tiszteletem!

Érdeklődni szeretnék elsősorban azoktól az intézményektől, ahol windows 10 operációs rendszerekkel használják a sulixerver szolgáltatásait. A tartományi profilok működésével megvannak elégedve?

gyurci73
gyurci73 képe
rendszerstatisztikák

Üdvözletem!

A legutóbbi frissítés (és újraindítás) óta a kezelőfelületen nem frissülnek a rendszerstatisztikák. Tud valaki valami megoldást rá?

gyurci73
gyurci73 képe
legutóbbi frissítés

Úgy tűnik magammal beszélgetek...

Szóval köszönjük a legutóbbi update-et, de sajnos nem oldott meg mindent, mert a rendszerstatisztikákban még mindig nem frissül minden rendesen.

Ha esetleg érdekel valakit, melyikek ezek, az kérdezzen bátran, talán válaszolok...

gyurci73
gyurci73 képe
legutóbbi frissítés

Elnézést, frissül minden rendesen ahogy kell.

SuliX
legutóbbi frissítés

Kedves Gyurci73!

Köszönjük a visszajelzéseket és örülünk, hogy a frissítés megoldotta a felmerült problémát.

Érdemes tudni, hogy a fórumon is szoktunk válaszolni, de a kommunikáció sokkal hatékonyabb, ha közvetlen nekünk ír.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

Krampusz65
Új szerver

Sziasztok!

A villámsújtotta, féllábon álló szerveremet szeretném nyáron lecserélni.
Kell ehhez új regkódot igényelnem?
Melegváltás lenne, amikor az új már rendben, akkor kapcsolnám ki a régit és tenném a helyére az újat.

Köszönöm szépen, előre is, a segítséget!

SuliX
Új szerver

Kedves Krampusz65,

a problémára nyitottam hibajegyet.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben vagy telefonon.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

Krampusz65
Klónozás

Sziasztok!

Ma a második szerveremen is abba ütköztem, hogy nem tudom a Win10 munkaállomásokat klónozni.
Az alábbi képen látható a képernyő:
https://photos.app.goo.gl/eYq5qZaSXBdKSStB7

Nem regisztrált kliensek esetében engedélyezve a telepítés.

Holnap egy virtuális gépen megpróbálom. Képernyőmentés miatt.

Üdvözlettel:
Torma Sándor

Krampusz65
https://photos.app.goo.gl

https://photos.app.goo.gl/PhRLe7rG2wyHWZJFA
Ez a fotó az első helyszínen készült. 18 gépet klónoztam. Majd néhány nap múlva, ez az üzenet fogadott, a 19. ugyanolyan géppel.

Krampusz65
A közhálós switch

A közhálós switch kiiktatásával, helyreállt a rend. :)

SuliX
A közhálós switch

Kedves Krampusz65,

köszönjük a visszajelzést!

slab
Jónapot

Jónapot
Tegnap telepítettem a szervert de nem tudok rá belépni távolról a https://sulixerver.bolyai.hu címen se a https://sulixerer címen

SuliX
Kedves slab,

Kedves slab,

hibajegyben kezeljük a problémát.

--
Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

enikő
újratelepítés

Tisztelt Fórumozók! Sulix szerverhez kapcsolódó windows 10-es munkaállomásaink némelyike áramkimaradás miatt nem működik. Próbáltam a szerverre való klónozást, de sikertelenül, hisz ezek a gépek korábban már tartományba lettek véve. Szeretnék kérni ennek megoldására valami hasznos tanácsot.

SuliX
újratelepítés

Kedves Enikő,
klónozás után kihúzzuk az ethernet (utp) kábelt a gépből, kiléptetjük a gépet a tartományból, átnevezzük, majd újra tartományba léptetjük.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.

Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

enikő
UEFI

Tisztelt Support!
UEFI bios-os gépeknél nem tudom klónozni a gépet. Nem látom a kék felületet, ahol a másolatot lehet készíteni. Ebben kérnék segítséget. Tisztelettel: Enikő

SuliX
UEFI

Kedves Enikő,
ki kell kapcsolni az uefi-t.

A segítségnyújtás hatékonysága érdekében kérjük, hiba esetén vegye fel a kapcsolatot a SuliX terméktámogatással emailben (support@sulix.hu) vagy telefonon (1) 450-0221.

Üdvözlettel

SuliX Support Csapat

Oldalak

Zárolt téma