Készségfejlesztés
Az oktatási informatika esetében fontos szempont, hogy a diákok és különösen a legkisebbek ne csak funkcióban gazdag, de ebből kifolyólag sok esetben bonyolult és összetett alkalmazásokkal találkozzanak, hanem egyszerű és kedvcsináló programok révén legyen lehetőség a megszerzett sikerélménnyel felkelteni az érdeklődésüket. Számukra SuliX Professional több olyan alkalmazást tartalmaz, amelyeknek grafikai- és hangeffektusai játékká változtatják a számítógép felfedezését, szinte észrevétlenül avatva őket gyakorlott felhasználóvá.
A Childsplay egy olyan játékgyűjtemény, melynek célja a számítógép használatának bemutatása és begyakorlása, valamint az alapvető készségek fejlesztése. Moduljai változatos feladatokkal és játékokkal igyekeznek megragadni a figyelmet
Főbb funkciói:
-
memóriafejlesztés: hangok, képek, betűk és számok
-
játékok: rejtvények, pong, pacman, billiárd
-
adatgyűjtés a gyermek fejlődéséről
A GCompris ("zsö-kompri", franciául kiejtve, jelentése "értem") egy oktatóprogram csomag, amely 2 és 10 éves kor közötti gyerekek számára kínál különböző számítógépes foglalatosságokat. Ezek közt akadnak játék orientált fejtörők is, de elsősorban oktató jellegű feladatok kaptak helyet a csomagban.
- a számítógép felfedezése: a billentyűzet megismerése, egérkezelés gyakorlása
- számtan/geometria: szorzótábla, számolás, tükrözés
- tudományok/technika: a zsilip és a tengeralattjáró működése, a víz körforgása
- földrajz: országok elhelyezése a térképen
- játékok: sakk, memória
- egyéb: az óra megismerése, kirakó híres festményekből, vektor-grafika